Dnevnik Brojs terapije

Odlučio sam da na ovoj stranici prikažem i praktično ono o čemu sam pisao. Od 11.01.2019. sam sproveo četrdesetdvodnevnu terapiju totalnog  gladovanja po metodi Rudolfa Brojsa. U dnevnik sam uneo samo ono što smatram bitnim: svoje fizičke aktivnosti, individualni osećaj, emocionalno stanje. Svakodnevno sam kontrolisao krvni pritisak a povremeno telesnu  težinu. Rutine neću da spominjem. Ukoliko mi se neko obrati nekim konkretnim pitanjem rado ću odgovoriti.

Za ovo sam se psihički i na sve druge načine pripremio. Imam dovoljno iskustva tako da ne moram nekoliko dana ranije da pripremam i testiram organizam na novi režim ishrane.

Statistika

0(42). Imam 66 godina, visok sam 177cm težak 73kg. Pred spavanje sam obavio pripreme po uputstvu iz knjige. U tabeli su moji rezultati analize krvne slike iz novembra meseca. Na kraju terapije uradio sam novu analizu da vidim razliku.

WBC  (leukociti) *10^9/L 4.0-10.0 6.1
Kreatinin 80-133 umol/L 92
Trigliceridi 0.7-1.7 mmol/L 1.77  HI

Dnevnik prvi deo

1(42). Krvni pritisak 152/89/72. Preko noći je napadao sneg, pa sam ga očistio ispred i oko kuće. Zamenio sam plinsku bocu za šporet. Trudim se da ne izbegavam fizičke napore, ali i da ne preterujem u njima. Raspoložen i vedar.

2(42). Šetnja po naselju u kome živim (oko 90 minuta). Pritisak u glavi od slepočnica do temena. Predveče osetio umor u očima. Raspoložen i vedar.

3(42). Krvni pritisak 137/85/77. Fizičke aktivnosti: usisao stan, majstorisao u radionici, sitne nabavke u prodavnici. Pritisak u glavi u predelu temena. Želudac me tišti od čaja od žalfije. Previše je gorak. Večeras sam prešao na varijantu koja je manje gorka. Odmah je bolje. “Biotta” mi nije nikada prijala, pa je tako i sada. Raspoložen i vedar.

4(42). Bez fizičkih aktivnosti:  TV i računar. Pritisak u glavi u predelu slepočnica i očiju. U nekoliko navrata kratkotrajno ubrzanje rada srca. Počeo da razmišljam o hrani. Raspoložen i vedar.

5(42). Krvni pritisak 141/84/79. Duga šetnja oko naselja. Želudac me kinji standardno. Sa leve strane tela, ispod rebara osetio sam u nekoliko navrata bol. Pretpstavljam da je u pitanju slezina. Dok sam juče razmišljao o goveđoj supi s knedlama i mesu iz supe, danas sam se posvetio razmišljanju o minjonima. Raspoložen i vedar.

6(42). Težina: 68kg. Krvni pritisak 146/94/89. Fizičke aktivnosti: stoni tenis 60 minuta, usporeno. Zadovoljan! Povremeno bol ispod rebra gde je slezina kada napravim neki pokret kojim pritisnem taj deo. Odmarao, gledao TV.  Raspoložen i vedar.

7(42). Krvni pritisak 135/81/87. Bez fizičkih aktivnosti: ceo dan proveo uz TV gledajući Putinov boravak u Beogradu.  Povremeno bol ispod rebra gde je slezina. Raspoložen i vedar.

8(42). Krvni pritisak 134/87/83. Bol ispod rebara kod slezine. Razmišljao puno o kapričiozi iz moje omiljene picerije. Fizikalisao po kući: usisivač, čišćenje…  Raspoložen i vedar.

9(42). Krvni pritisak 128/75/88. Izlazio u grad poslom. Nisam se umorio. Ostatak dana proveo u odmoru i sređivanju računara. U večernjim satima osetio stisnutost u grudima. Danas sam u mislima grickao pomfrit.
Raspoložen i veoma vedar.

10(42).  Težina: 66,5kg, krvni pritisak 120/82/80. Nigde nisam izlazio. Odmarao. Sedeo za računarom, TV… Osetio da polako počinjem da energetski padam. U sobi umesto u košulji sedim u džemperu i vunenim čarapama. Nikakvih bolova i pritiskanja.  Raspoložen i vedar.

11(42). Krvni pritisak 117/82/90. Nigde nisam izlazio. Odmarao. Izuzev stezanja vilice nemam nikakvih smetnji. Radio za računarom. Smanjio gledanje TV. Posle čajeva koje uzimam u vreme ručka pojeo supu od luka. Odmah me energetski podigla. Veoma raspoložen i vedar.

12(42). Krvni pritisak 119/69/88. Nigde nisam izlazio. Sneg i susnežica ceo dan. Supa od luka. Ponovo u sobi sedim samo u košulji i bez vunenih čarapa. Više odmarao a manje TV i računar. Još samo mesec dana. Izvrsno raspoložen.

13(42). Krvni pritisak 126/78/79. Išao na stoni tenis 60 minuta. Zadovoljan: u početku sam osećao laki bol u kolenima, ali je brzo prošao. Supa od luka. Radio joga nidru za opuštanje. Korisno. Raspoložen i vedar.

14(42). Krvni pritisak 120/70/79. Vrlo aktivan: čistio sneg, majstorisao u radionici, išao u nabavke… Stegnuta vilica. Radio joga nidru za opuštanje. Raspoložen i vedar. Danas završena prva trećina terapije! Nije bilo značajnih problema  bilo koje vrste.

15(42).  Težina: 65kg, krvni pritisak 104/64/75. Lošije sam spavao (što mi nije uobičajeno). Stegnuta vilica. Supa od luka. Izlazio u grad. Pešačio. Raspoložen i vedar.

16(42).  Krvni pritisak 117/69/73. Vrlo aktivan: preko noći napadalo puno snega pa sam se pošteno naradio. Očistio sanitarne prostorije. I dalje radim na opuštanju vilice: joga nidra. Supa od luka. Raspoložen i vedar.

17(42). Krvni pritisak 118/73/80. Fizički neaktivan. Puno radio za pisaćim stolom i računarom. Stegnuta vilica. Joga nidra. Supa od luka. Raspoložen i vedar.

18(42). Krvni pritisak 105/68/78. Fizički neaktivan. Puno radio za pisaćim stolom i računarom. Joga nidra. Supa od luka. Osećam se malaksao. Verovatno zbog izrazito niskog vazdušnog pritiska. Raspoložen.

19(42). Krvni pritisak 116/73/77. Fizički neaktivan. Osećao se dosta malaksao. Vežbe za opuštanje. Gledao TV. Supa od luka. Raspoložen.

20(42). Krvni pritisak 100/67/75. Išao na stoni tenis. Malo usporeno, ali vrlo dobro. U crkvi zapalio sveću i pomolio se. Posle dosta odmarao. Supa od luka. Radio opuštanje. Gledao TV. Zadovoljan današnjim danom!

21(42). Težina: 65kg, krvni pritisak 101/60/74. Prilično usporen. Dosta odmarao.

Komentar

Današnjim danom završena je prva polovina Brojs terapije. Do sada, ni jednom je nisam ovako lako prebrodio. Telo je slušalo skoro savršeno, emocionalno sam se dobro držao, nisam se preterano zamarao. Da su vremenski uslovi bili povoljniji verovatno bih više vremena provodio napolju. U poslednjih 6 dana nisam izgubio na kilaži. Ukupno sam za 21 dan oslabio 8 kilograma. Za moju konstituciju to nije malo, ali ni previše. Ovu terapiju sam započeo sa visokim krvnim pritiskom, što mi nije baš milo i to se nastavilo dok nije počela faza u kojoj je normalno da je pritisak izrazito nizak. Jedino je puls ostao da štrči. Nadam se da će i on da uđe u normalu. Mogu još da prokomentarišem da mi je sok od povrća odvratan i da mi čaj od žalfije teško ide. Od njega mi je želudac malo stegnut. I dalje nemam osećaj gladi!

Dnevnik drugi deo

22(42). Krvni pritisak 117/67/78.Izlazio u nabavke, majstorisao, kuvao ručak (za članove domaćinstva). Supa od luka. Radio joga nidru za opuštanje. Raspoložen i vedar.

23(42). Krvni pritisak 98/58/78. Detaljno čistio stan. Kuvao ručak (za članove domaćinstva). Prilično se umorio. Jeo supu od luka,  ½ tanjira.  Radio joga nidru za opuštanje. Raspoložen.

24(42). Krvni pritisak 111/58/80. Osećam se dosta malaksao. Ceo dan odmarao. Malo TV malo računar. Radio joga nidru za opuštanje. Supa od luka. Vedar.

25(42). Krvni pritisak 104/65/74.Izlazio u nabavke, majstorisao, kuvao ručak (za članove domaćinstva). Supa od luka. Radio joga nidru za opuštanje. Raspoložen i povremeno svadljiv.

26(42). Krvni pritisak 99/59/78. Malo usporen. Nisam izlazio. Vrlo aktivan u kući. Radio joga nidru za opuštanje. Supa od luka u dva navrata. Raspoložen.

27(42). Krvni pritisak 112/72/83. Išao na stoni tenis. Malo usporeno, ali vrlo dobro podneo.  Supa od luka. Radio joga nidru za opuštanje. Raspoložen ali nervozan.

28(42). Težina: 63 kg, krvni pritisak 99/59/80. Prilično usporen. Dosta odmarao.  Kuvao ručak (za članove domaćinstva). Radio joga nidru za opuštanje. Vrlo raspoložen!

Današnjim danom završena je druga trećina Brojs terapije.

29(42). Krvni pritisak 110/67/78. Kasno ustao. Malo usporen. Preskočio srednju turu čajeva i soka. Supa od luka. Kuvao ručak (za članove domaćinstva). Radio joga nidru za opuštanje. Osećaj: solidan.

30(42). Krvni pritisak 108/64/79. Kasno ustao. Malo usporen. Supa od luka. Radio joga nidru za opuštanje. Dosta razmišljao o hrani. Osećaj: danas sam sâm sebi previše tih i miran.

31(42). Krvni pritisak 108/64/86. Kasno ustao. Malo usporen. Kuvao ručak (za članove domaćinstva). Supa od luka. Radio joga nidru za opuštanje. Dosta razmišljao o hrani. Osećaj: solidan.

32(42). Krvni pritisak 99/62/79. Malo usporen. Čistio stan. Kuvao ručak (za članove domaćinstva). Supa od luka. Radio joga nidru za opuštanje. Intenzivno razmišljao o hrani. Nervozan i prgav!

33(42). Krvni pritisak 109/59/80. Malo usporen. Majstorisao u radionici. Kuvao ručak (za članove domaćinstva). Intenzivno razmišljao o hrani. Nervozan i prgav!

34(42). Krvni pritisak 91/65/83. Išao na stoni tenis. Usporeno, ali vrlo dobro podneo.  Nabavke. Supa od luka. Radio joga nidru za opuštanje. Popodne i uveče me mučio želudac: mučnina. Uzeo nekoliko kapi od srca na jezik. Preskočio za večeru sok “Biota”.

35(42). Težina: 60.5 kg, krvni pritisak 106/68/88. Malo usporen. Otišao kod svog lekara da se dogovorimo oko termina za kontrolu krvne slike posle Brojsove terapije. Bio vrlo oprezan pošto je u mom gradu epidemija gripa u punom zamahu! Ostatak dana pasivan. Intenzivno razmišljao o hrani. Prilično stišan!

Današnjim danom završena je peta šestina Brojs terapije. Za ovako odmaklu fazu uopšte nije loše.

36(42). Krvni pritisak 100/64/80. Kasno ustao. Malo usporen. Pasivan. Introspekcija. Pretraživao internet. Nastavio s čajem za bubrege. Osećaj: tih i povučen.

37(42). Krvni pritisak 106/60/81. Kasno ustao. Celu noć me mučio želudac. Preskočio čajeve  koje pijem u vreme doručka i ručka. Samo supu od luka. Malo usporen. Pasivan. Odmarao. Osećaj: mučnina.

38(42). Krvni pritisak 110/66/77. Kasno ustao. Lepo se naspavao i ceo dan malo dremkao i po malo gledao TV i sedeo za računarom. Malo usporen. Pasivan. Odmarao. Počeo nos da mi curka. Osećaj: Da me želudac ne gnjavi rekao bih vrlo dobar.

39(42). Krvni pritisak 109/66/77. Kasno ustao. Raspoložen. Da me želudac ne gnjavi bilo bi odlično. Zbog toga sam preskočio terapiju u vreme ručka. Odlučio da ove nedelje izostavim stoni tenis. Sa instruktorom fitnesa i pilatesa iz jednog kluba obavio konsultacije za vežbanje kada se oporavim od terapije. Dan proveo u sobi odmarajući se i štedeći energiju.

40(42). Krvni pritisak 114/71/80. Kasno ustao. Želudac me malo popustio pošto sam za ubuduće izbacio sok iz upotrebe. Supa od luka. Dan proveo u sobi odmarajući se i štedeći energiju. Dosta dobro raspoložen.

41(42). Krvni pritisak 107/65/73. Jako težak dan. Ujutro išao u dom zdravlja do laboratorije da mi pregledaju krvnu sliku. To mi je predstavljalo napor. Nisam imao snage da popodne odem po rezultate. Požurio kući u krevet. Čajevi mi uopšte ne idu. I bioritam mi je u negativi. Odmarao i štedeo energiju.

42(42). Težina: 58 kg. Krvni pritisak 127/82/76.  Odmarao, štedeo energiju i čekao ponoć da nešto pojedem. Čajeve nisam hteo da pijem. Samo minimalne količine vode.

Jedino što mi je posle terapije prijalo, bio je hleb iz tostera. Tek u vreme ručka zaista mi je “legla” jedna mala pastrmka sa roštilja i neki gutljaj crnog vina. Tog prvo dana posle terapije sam bio na postu, pošto sam želeo uspešno da okončam i duhovni aspekt  koji nikako ne treba zanemariti. Sutradan, 44. dana sam otišao na pričest u svoju bogomolju i time zvanično završio ovaj svoj zdravstveni maraton!

Obzirom da imam ovoliko godina i da sam prilično disciplinovan čovek, nisam siguran da ću se još koji puta odlučiti za ovakav  poduhvat.

Izveštajlaboratoranaliza16.11.2018.20.02.2019.
Fe u serumu11-27.umol/L18.314.4
Kreatinin80-133umol/L92115
Trigliceridi0.7-1.7mmol/L1.77 HI1.6

Da prokomentarišem sa par reči:

U odnosu na prethodne terapije ove vrste, ova mi je najbezbolnije prošla. Nisam imao većih problema. Čini mi se da mi je organizam bio dosta manje zagađen nego ranije. To je sasvim moguće, pošto sam se zaista trudio ovih godina da ga što manje trujem. Naravno, nisam nikakva cvećka, ali sam bar sve ono što mi smeta smanjio. U dobroj meri sam primenjivao i rezultate testova za intoleranciju koje sam svojevremeno obavio.

Najviše štete sam sâm sebi naneo onim stonim tenisom koji sam upražnjavao skoro celim tokom terapije. Doduše i čišćenje snega u nekoliko navrata je uzelo svoj danak… Poslednja 2 dana sam ostao energetski ispražnjen kao baterija na mobilnom telefonu. Energija koju sam uneo 10. januara se bukvalno potrošila…

Sada ću pokušati da od tog pogrešnog koraka izvučem korist: pošto sam oslabio više od planiranog, pokušaću da se to salce koje je neplanirano nestalo sa stomaka, nikada više ne vrati nazad!